Přáním nejen organizátorů bylo v roce 2021 uspořádat veletrh EDUCA větší, plný inovací, a hlavně opět normální. Ne, že by on-line EDUCA v roce 2020 nebyla zajímavá, ale fyzická, prezenční podoba veletrhu je přeci jen živější, osobnější, a hlavně přínosnější pro všechny. Důkazem je návštěvnost celého EDUCA WEEK, 22 tisíc účastníků a přes 100 vystavovatelů je v pandemické době neskutečné číslo.
O tom, že se jednalo o inovativní rok, svědčí rozšíření veletrhu na celý jeden týden a vznik 4 samostatných částí EDUCA EXPO, ONLINE, VISIT a KIDS. Veletrh tak poskytl program dalším věkovým skupinám, otevřel firemní prostředí třídním kolektivům a zapojil města a organizace v celém kraji! Díky kvalitní spolupráci s firmou SMWORKS jsme mohli upravit a rozšířit webovou podobu veletrhu, pomohli nám i se vznikem zmíněných nových částí. Nakoukněte v dalších řádcích do zákulisí spolupráce s firmou SMWORKS.
Osvěžení v podobě redesignu webu
Samotné webové stránky sice vznikly v předchozích letech, ale redesign byl pro nové části veletrhu nezbytný. Aby byl nový koncept EDUCY pro návštěvníka srozumitelný, přizpůsobili je tvůrci v SMWORKS právě jednotlivým samostatným částem, pozměnili strukturu webu a doplnili obsah. Klíčové bylo přizpůsobit web mobilnímu prostředí, vždyť veletrh je určen převážně mladým lidem a bez kvalitního zobrazení stránek v mobilních telefonech by web veletrhu sotva splnil svůj účel.
QR kód s výhodami
Zcela novou částí veletrhu byla EDUCA KIDS, ve které mohly rodiny s dětmi čerpat výhody u organizací zabývajících se volnočasovým vzděláváním. Zapojily se muzea, galerie, knihovny, Dinopark, IQlandia, Technická univerzita, ZOO a další. Na mnoha místech tak veřejnost mohla čerpat zvýhodněné vstupné a další výhody, popř. se účastnit unikátních programů, a to vše v rámci jednoho týdne EDUCA WEEK. Jak ale propojit nabídku všech organizací, nabídnout ji přehledně veřejnosti a zajistit co nejsrozumitelnější podmínky účasti? A tady SMWORKS zafungovaly inovativně a srozumitelně. Pro EDUCA KIDS vyrobili landingpage s rozcestníkem primárně právě pro mobilní zařízení, na nějž odkazoval QR kód. Ten se objevil v infocentrech a veškeré outdoorové reklamě po celém kraji, v prostorách a materiálech všech partnerů, ve školách a školkách. Fungoval výborně – po naskenování odvedl návštěvníka na rozcestník, kde si mohl nejen přečíst program všech zúčastněných organizací, ale také se zaregistrovat online. SMWORKS pomohli odladit registrační formulář s požadavkem, aby zájemce nestrávil registrací příliš mnoho času. Po registraci uživatel obdržel snadno pochopitelný potvrzovací e-mail s výraznými grafickými prvky. Po prokázání se tímto mailem, např. v mobilním telefonu, na pokladnách zúčastněných organizací mohl zájemce čerpat konkrétní výhody. Klíčové bylo pro tým EDUCY efektivně informovat zájemce o EDUCU o novinkách, reportážích i organizačních změnách. Kontakty zaregistrovaných lidí se ukládaly přímo do webového nástroje Mailchimp, kde se zároveň segmentovaly, a tak bylo možné rozesílat informace efektivně.
Děkujeme firmě SMWORKS za partnerství, inspiraci, konzultace, realizaci a podporu veletrhu EDUCA a těšíme se na spolupráci při dalším ročníku.
Tým EDUCA