Jsme rádi, že Educa propojuje lidi, je to ostatně jejím hlavním posláním, a tak máme radost, že se nám povedlo do jedné místnosti dostat 8 skvělých řečníků a personalisty z celého kraje. Bavili jsme se o (ne)zaměstnanosti, employer brandingu nebo třeba o zaměstnávání lidí se zdravotním postižením. Kdo všechno tedy řečnil?
Radka Jindřichová – Webasto
První řečnice Radka Jindřichová mluvila o tom, že firemní kultura se dá šířit i jinak než jen podle příruček, vše poctivě vyzkoušeli, ale poté to udělali po svém, dokonce si za to vysloužili přezdívku “young and wild”. Proces se neobešel bez chyb a cílem bylo, aby posluchači o jejich chybách věděli a ve svých projektech se jim vyvarovali.
Jana Dostrašilová a Markéta Fáberová – Magna Exteriors
Další přednáška byla zajímavá především tím že, dámy Jana Dostrašilová a Markéta Fáberová poskytly dva pohledy na budování značky zaměstnavatele, a to z pohledu klienta i agentury. Shrnuly 3leté období, kdy se společnost Magna dostávala do podvědomí, mimo jiné aby získala nové zaměstnance. Co je podle nich klíčové? HR není jen o letáku, je potřeba soustředit se na zaměstnance, a to dlouhodobě.
Heřman Volf – autor projektu cesta za snem
Heřman Volf poskytl všem jednu cennou zkušenost. Ví totiž, jaké komplikace přináší handicap, ale nechtěl mluvit jen o tom, proč zaměstnat lidi s handicapem, chtěl aby se zaměstnavatelé přímo vcítili do potřeb postiženého, a vše demonstroval na vlastním příběhu toho, jak se po zranění vracel do pracovního procesu a následně založil skvělý projekt Cesta za snem. Ten mimo jiné pomáhá každému, ne jen lidem s postižením a bez nadsázky se dá říct, že zachraňují životy.
Jan Klusoň – Proudly
Jan Klusoň z Proudly – prvního českého kariérního showroomu svou přednášku zaměřil na mileniály, tedy spíše prozradil personalistům takový menší návod na ně. Podle Jana je důležité mít skvělý employer branding a ten stojí na základech firemní kultury a příjemné atmosféry. Mileniálům totiž záleží více na emocích a pocitech, jejich práce se velmi prolíná s jejich životem, nestačí jim popis benefitů a tučná výplatní páska.
Vendula Horníková a Michaela Nováková – ČT
Vendula Horníková a Michaela Nováková jsou novinářky, ale své místo na konferenci měly zasloužené – díky newsroomu České televize, kde pracují, už zpovídaly stovky firem a jejich hlavním oborem je (ne)zaměstnanost. A tak se zaměřily na statistiky především z Libereckého kraje, aby personalistům prozradily, že v situaci takzvané “přezaměstnanosti” nejsou sami. Například jsme se dozvěděli, že v Libereckém kraji je méně než 10 000 nezaměstnaných, ale volných pracovních míst je to něco málo přes 11 tisíc.
Zdeněk Pelc – GZ media a.s
Závěrečným řečníkem byl úspěšný podnikatel Zdeněk Pelc, majitel GZ media a.s., největší výrobny gramofonových desek na světě. Mimo to byl zvolen EY podnikatelem roku 2015 v České republice a dostal se i do finále mezi nejlepší světové podnikatele v Monte Carlu, v žebříčku Forbes patří mezi nejbohatší Čechy. Zaměřil se na současnost a budoucnost českého podnikání, kde kolegům radil, že firma se dá přeorientovat i jinam, pokud podmínky ve státě nevyhovují, on sám šel proti českému proudu a vydal se na západ. Také zmínil, že bychom si měli vzít příklad ze Slovenska, kde umí stát podpořit zahraniční pracovníky tak, že proces trvá pouze nezbytně nutnou dobu.
Děkujeme všem řečníkům i posluchačům, už teď vymýšlíme, co pro vás připravíme na příští rok.